سشلبشلشس

یلاباذودئئ/و/نیسسلبزاغففثصتاتنا

شرایط و ضوابط رزرو و خرید چارتر

 

1- پروازهای چارتر در مقایسه با پروازهای سیستمی با تغییرات بیش‌تری مواجه هستند و در 1 درصد مواقع ممکن است قابل استفاده نباشند، در چنین مواقعی ، کل هزینه‌ی بلیت از طرف چارترکننده به شما برگردانده خواهد شد. صدور بلیط تمام تلاش خود را می‌کند تا این ریسک را به صفر برساند.

 

2- در صورت کنسل شدن پرواز چارتر و عدم دریافت بلیط جایگزین از طرف آژانس، مبلغ بلیط به‌طور کامل استرداد خواهد شد.

 

3- قیمت بلیط چارتر برای کودکان بین 2 تا 12 سال، برابر با قیمت بلیط بزرگسال است.

 

4- اگر پروازتان بیش‌تر از 2 ساعت تاخیر داشت و یا دچار نقص فنی شده بود و درنتیجه به انصراف شما از پرواز منجر شد، استرداد وجه به شما تنها زمانی ممکن خواهد بود که بلیط مهرشده از طرف نماینده‌ی ایرلاین را ارسال نمایید تا همکاران ما در بخش پشتیبانی، درخواست‌تان را پیگیری کنند.

 

5- درصورتNo Show شدن (استفاده نکردن از پرواز بنا به هر دلیلی)، بلیط به طور کامل سوخت خواهد شد.

 

شرایط و ضوابط خرید بلیط

 

1- عملیات خرید بلیط در وب‌سایت صدور بلیط مشمول مجموعه‌ی قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی بوده و هرگونه تخلف تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. خریدار ضمن خرید اینترنتی بلیط، متعهد می‌شود که از کلیه‌ی قوانین و مقررات خرید بلیط آگاهی کامل دارد.

 

2- طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، مسئولیت کنسلی، تاخیر یا تعجیل در زمان انجام پرواز، بر عهده‌ی شرکت هواپیمایی برگزار کننده‌ی پرواز است.

 

3- هنگام ثبت‌نام و رزرو بلیط، نام مسافر باید به صورت صحیح( همراه با پسوند و پیشوند) با حروف انگلیسی وارد شود. امکان اصلاح نام مسافر پس از خرید نهایی بلیط وجود ندارد و صدور بلیط، هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال اطلاعاتی که به اشتباه وارد شده‌اند بر عهده ندارد و برای اصلاح اطلاعات، مسافر می‌بایست بلیط را کنسل و مجدداً خریداری کند.

 

4- بلیط خریداری شده، متعلق به مسافری است که مشخصاتش در سیستم وارد شده است و غیر قابل انتقال به غیر می‌باشد. در صورت عدم تطابق نام مسافر در بلیط و کارت شناسایی، مسافر پذیرش نخواهد شد.

 

5- در قوانین هواپیمایی کشوری، مسافران نوزاد از 10 روز تا دو سال، مسافران کودک بین دو تا دوازده سال تمام و مسافران بزرگسال، بیش از دوازده سال سن دارند. در صورت عدم دقت خریدار و اشتباه وارد نمودن رده‌ی سنی، از سوار شدن مسافر به هواپیما ممانعت به عمل خواهد آمد. و بلیط کودک را به هیچ وجه نمی‌توان به تنهایی و جدا از بلیت بزرگسال خرید کرد.

 

لازم به ذکر است که در بلیت‌های نرخ مصوب، قیمت بلیت برای مسافران نوزاد، کودک و بزرگسال متفاوت است، اما در بلیت‌های چارتری و غیر قابل استرداد، قیمت بلیت کودک با بزرگسال برابر است.

 

6- پس از انجام پرداخت و تایید آن، رزرو و خرید قطعی شده و اطلاعات بلیت به کاربر اس‌ام‌اس و ایمیل می‌شود. هنگام مراجعه به فرودگاه، در پروازهای چارتر ارائه‌ی یک نسخه‌ی چاپ شده از بلیت و در پروازهای سیستمی، ارائه‌ی شماره‌ی بلیت به همراه مدرک معتبر شناسایی به کانتر هواپیمایی مربوطه الزامی است.

 

7- هر نوع کنسلی بلیت از طرف مسافر، مطابق قوانین هواپیمایی کشوری، شامل جریمه‌ی کنسلی می‌شود. مقدار این جریمه بنا بر قوانین کنسلی هر ایرلاین متفاوت است. پس از درخواست استرداد توسط مسافر، مبلغ جریمه از قیمت بلیت کسر شده و بقیه‌ی پول، به‌طور آنلاین به حساب کاربری مسافر در صدور بلیط برمی گردد‌ و مسافر می تواند در خرید های بعدی از آن استفاده کند یا درخواست واریز وجه نماید .  این مسئله در مورد پروازهای چارتر یا غیر قابل استرداد صادق نیست .

 

8- در صورت کنسل شدن پرواز یا تاخیر بیش از 2 ساعت، مسافر می تواند پس از مهر نمودن بلیط یا اخذ رسید توسط ایستگاه مبدا(فرودگاه)، جهت استرداد بدون جریمه اقدام نماید.لازم به ذکر است استرداد وجه به شما تنها زمانی ممکن خواهد بود که بلیط مهرشده از طرف نماینده‌ی ایرلاین را ارسال نمایید تا همکاران ما در بخش پشتیبانی، درخواست‌ شما را پیگیری کنند.

 

9- لازم به ذکر است که اگر پرواز رفت و برگشت از دو ایرلاین مختلف باشند، در صورت لغو پرواز رفت یا انصراف مسافر از پرواز به دلیل تاخیر بیش از دو ساعت، ممکن است لغو پرواز برگشت شامل جریمه‌ی کنسلی شود.

 

10- خریدار حق تغییر قیمت بلیت، دست بردن در مفاد بلیت به هر طریق و هر شکل، و یا فروش مجدد بلیت با قیمتی بالاتر از مبلغ ذکر شده را ندارد.

 

11- طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری، همراه داشتن مجوز پزشک برای خانم‌های باردار، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی، بیماری‌های تنفسی، صرع، آنمی شدید، دیابت ملیتوس کنترل نشده، کسانی که دیالیز می‌شوند یا کسانی که از داروهای تضعیف‌کننده‌ی سیستم ایمنی استفاده می‌نمایند و یا هرگونه بیماری که سبب منع سفر هوایی باشد، هنگام سوار شدن به هواپیما ضروری می‌باشد. همچنین لازم است که این مسافران، داروهای مورد نیاز خود را در طول سفر به همراه داشته باشند.

 

12- صدور بلیط برای جانبازان، خانواده شهدا،افراد معلول(ویلچری) داری شرایط خاص می باشد به این منظور قبل از صدور بلیط با پشتیبانی صدور بلیط هماهنگی انجام گیرد.

 

13-  استفاده از خدمات خاص (ویلچر، ماسک اکسیژن در حین پرواز، رژیم غذایی خاص و غیره) در پرواز نیازمند به اطلاع رسانی و هماهنگی با ایرلاین دارد. در صورت نیاز به دریافت خدمات خاص می بایست پیش از خرید پرواز مورد نظر خود با پشتیبانی سایت جهت بررسی امکان ارائه اینگونه خدمات توسط ایرلاین، تماس حاصل فرمایید.

 

14-  طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری، همراه داشتن مجوز پزشک معتمد ایرلاین برای خانم‌های باردار، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی، بیماری‌های تنفسی، صرع، آنمی شدید، دوران نقاهت بعد از عمل جراحی، دیابت ملیتوس کنترل نشده، افرادی که دیالیز می‌شوند، افرادی که از داروهای تضعیف‌کننده‌ی سیستم ایمنی استفاده می‌نمایند و یا هرگونه بیماری که سبب منع سفر هوایی باشد، هنگام سوار شدن به هواپیما ضروری می‌باشد. همچنین لازم است که این مسافران، داروهای مورد نیاز خود را در طول سفر به همراه داشته باشند. لازم به ذکر است که همراه داشتن نامه مربوطه برای انجام پرواز کافی نبوده و در صورت تشخیص خطرناک بودن سفر برای افراد ذکر شده یا دیگر مسافران مجاز به ممانعت از پرواز این دسته از مسافران می باشد و کنسلی بلیط در چنین شرایطی، مطابق با قوانین اولیه بلیط صورت خواهد پذیرفت.

 

15- مطابق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری، بلیط رفت و برگشت داخلی خریداری شده در یک روز، میبایست دارای فاصله زمانی حداقل 4 ساعت و برای پروازهای بین اللملی حداقل 10 ساعت باشد تا بتوان در صورت تاخیر بلیط رفت، بلیط برگشت را کنسل نمود. کنسلی بدون جریمه بلیط رفت یا برگشت در چنین شرایطی، منوط به وجود قرارداد بین دو ایرلاین بوده بنابراین در صورت خرید از دو ایرلاین متفاوت دقت لازم در خصوص قرارگیری هر دو ایرلاین در لیست توافق بین شرکت های هواپیمایی اطمینان حاصل نمایید و در صورت تمایل، می توانید برای آگاهی از وجود چنین قراردادی، با پشتیبانی صدور بلیط تماس حاصل فرمایید.

 

16-  بر اساس قوانین موجود، صدور بلیت در مسیرهای عتبات عالیات برای اتباع کشورهای افغانستان، هند، بنگلادش و پاکستان مقدور نیست و درصورت خرید بلیت توسط این افراد، تمام مسئولیت‌های بعدی، بر عهده‌ی خودِ کاربر خواهد بود.

 

17-  با توجه به متن ارسالی،ایرلاین تابان، قشم ایر . ایران ایرتور از پذیرش مسافران اتباع افغانی ، پاکستانی ، هندوستانی و عراقی در مسیرهای امام خمینی به استانبول و امام خمینی به تفلیس معذور میباشد و عواقب صدور بلیت بر عهده صادرکننده بلیت می باشد.

قوانین عمومی مربوط به کنسلی بلیط پرواز داخلی

 

1- در خواست کنسلی بلیط های سیستمی از طرف مسافر، مطابق قوانین هواپیمایی کشوری، شامل جریمه‌ی کنسلی می‌شود. مقدار این جریمه طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری و قوانین ایرلاین متفاوت است پس از درخواست استرداد توسط مسافر، مبلغ جریمه کنسلی و مبلغ کارمزد انتقال وجه از قیمت بلیط کسر شده و باقیمانده مبلغ، به‌طور آنلاین به حساب مسافر برمی‌گردد. این مسئله در مورد پروازهای غیر قابل استرداد صادق نیست. مدت زمان بازگشت وجه، تابع مقررات بین بانکی (حداکثر تا ۷۲ ساعت کاری) است.

 

2- در صورت ابطال یا تاخیر بیش از دو ساعتِ پرواز بلیط خریداری شده شامل جریمه‌ی کنسلی نمی گردد.

 

3- در صورت ابطال پرواز و یا تاخیر بیش از دو ساعت که سبب انصراف مسافر از پرواز گردد، ارائه‌ی بلیط/ رسید مهر شده توسط ایستگاه مبدا، به منظور هرگونه پیگیری و استرداد بدون جریمه‌ الزامی است.

 

4- در صورتی که مسافر قصد خرید بلیط در 2 پرواز متوالی را دارد می بایست هنگام خرید حداقل ۳ ساعت بین رسیدن پرواز اول به مقصد و حرکت پرواز دوم فاصله باشد. در غیر این صورت مسئولیت نرسیدن به پرواز دوم برعهده مسافر می باشد و صدور بلیط هیچگونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت و جریمه کنسل شدن بلیط دوم به عهده مسافر است.

 

 قوانین کنسلی بلیط رفت و برگشت داخلی

 

1- طبق قوانین 14 جانبه میان ایرلاین ها و بر اساس قوانین داخلی هر ایرلاین ،در صورتیکه بلیط پرواز به صورت رفت و برگشت خریداری گردد و یک مسیر پروازی توسط ایرلاین لغو شود و یا تاخیر و تعجیل بیش از دو ساعت داشته باشد و مسافر از پرواز انصراف دهد قوانین زیر برای کنسل کردن مسیر دیگر پرواز برقرار است.

 

2- در صورتی که پرواز رفت و یا برگشت مسافر ایران ایر ، اسمان ، کاسپین ، ماهان ، آتا باشد و فاصله پرواز رفت و برگشت کمتر از 3 روز باشد، پرواز برگشت بدون جریمه استرداد می گردد.

 

3- در صورتی که پرواز رفت و یا برگشت مسافر قشم ایر ، کیش ایر ، کارون، سپهران باشد و فاصله پرواز رفت و برگشت کمتر از 48 ساعت باشد، پرواز برگشت بدون جریمه استرداد می گردد.

 

4- در صورتی که پرواز رفت ویا برگشت مسافر تابان ، معراج ، ساها باشد و فاصله پرواز رفت و برگشت کمتر از 24 ساعت باشد، پرواز برگشت بدون جریمه استرداد می گردد.

 

5- هواپیمایی زاگرس و ایرتور جز توافقنامه 14 جانبه نبوده در نتیجه پرواز های این دو ایرلاین شامل این قانون نمیشود. در صورت لغو و یا تاخیر و تعجیل بیش از دو ساعت یک مسیر پرواز، مسیر دیگر با جریمه استرداد خواهد شد.